Wskazówki do pracy z dziećmi.
Przygotowałam zadanie dla dzieci mających problem z rozumieniem, rozpoznawaniem, nazywaniem lub określaniem emocji. Poniżej znajdują się linki do grafiki (kart, które rodzic/nauczyciel/rodzina mogą wydrukować). Dwie z nich to karty emocji, jedna to grafika, której można użyć jako tyłu kart. Karty przedstawiają rysunki mimiki emocjonalnej (z miejscem na podpis). Dziecko może spróbować samodzielnie podpisać emocje, może zrobić to wspólnie z rodzicem lub rodzic może edytować karty w programie graficznym i podpisać emocje w wyznaczonych miejscach.
Karty można:
- wydrukować dwa razy i korzystać z nich na zasadzie gry memory (dzięki czemu można dodatkowo ćwiczyć pamięć dziecka),
- wykorzystywać w sytuacjach, w których dziecko ma problem z nazwaniem emocji, którą odczuwa
- wykorzystać jako odpowiedzi na pytania "co może czuć...?" np. "co może czuć dziecko, które zgubiło misia?"; "co może czuć dziadek, gdy dostanie od wnuczki laurkę?"; "co czuje tata/mama gdy dziecko występuje w przedstawieniu?" itp.
- wykorzystać do psychoedukacji dziecka na temat emocji (wyjaśnić czym są emocje, po co je mamy, po czym poznać emocje u innych i u siebie, jak postępować, gdy czujemy określone emocje, kiedy czujemy określone emocje itp.)
Linki do grafiki:
https://ibb.co/rHVWpLr
https://ibb.co/5GGQC0p
https://ibb.co/tMWKJdK