Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zajęcia z logopedą

Kącik logopedyczny

Szanowni Państwo!

 

       

         Wady wymowy powodują szereg problemów w komunikacji, co ma negatywne znaczenie dla funkcjonowania dziecka w społeczeństwie. Terapia logopedyczna ma więc niwelować wszelkie nieprawidłowości językowe, a tym samym pomóc dziecku w integracji z rówieśnikami. W większości sytuacji same ćwiczenia z logopedą to za mało, aby pobudzić u dziecka prawidłowy rozwój mowy. Konieczne jest regularne kontynuowanie ćwiczeń logopedycznych również w domu. Wówczas następuje utrwalanie i rozwój umiejętności, które dziecko nabyło podczas pracy z logopedą. Dziecko uczy się mowy przede wszystkim w naturalnych sytuacjach, podczas wykonywania codziennych czynności, obserwacji otoczenia i nawiązywania kontaktu z innymi osobami. Podstawą sukcesu jest zatem postawa rodzica wobec terapii dziecka, rozumienie jej celu, kontakt z terapeutą, a także kontynuacja ćwiczeń w domu. 
 

Oto kilka wskazówek i zasad dotyczących ćwiczeń wykonywanych w domu.

1. Podstawowym krokiem ćwiczeń w domu jest dbanie o atmosferę, w jakiej

one się odbywają.

 

2. Ćwiczenia powinny zawsze wychodzić z zalecenia logopedy.

 

3. Ćwiczenia powinny być dobrą zabawą. Należy je wpleść w zwykłe

czynności dnia codziennego. Okazji do logopedycznej zabawy jest wiele.

Ćwiczyć można podczas kąpieli, w trakcie posiłku, na spacerze, w czasie

zabawy.

 

4. Zadbajmy o regularność ćwiczeń.

 

5. Nie zmuszajmy i poprawiajmy dziecka aby go nie zniechęcić.

Dzieci uczą się poprzez naśladownictwo tego, co słyszą i widzą, więc w

zupełności wystarczy, kiedy podczas powtarzania Rodzice będą mówili

poprawnie. Nie potrzeba dodatkowych komunikatów

typu: „tak się nie mówi”, „powiedziałeś źle”, „nie mów safa, tylko

szafa” itp. Przez jakiś czas dziecku nie będzie się udawało mówić dobrze i

często sam ten fakt jest bardzo frustrujący. Nie warto więc

pogłębiać tej frustracji nic nie wnoszącymi uwagami.

 

6. Zadbajmy również o stałą porę wykonywania ćwiczeń. Dziecko łatwiej

zaakceptuje konieczność wykonywania ćwiczeń logopedycznych, jeśli

staną się one częścią codziennego rytuału.

 

7. Podczas ćwiczeń angażujmy wiele zmysłów. Im więcej zmysłów dziecka

zaangażujemy w rozwój i kształtowanie prawidłowej mowy i

komunikacji, tym skuteczniejsze będą nasze zabiegi i działania w tej

sferze.

 

8. Wykorzystywana może być każda naturalna sytuacja, aby „przemycić”

kilka słówek do utrwalenia lub ćwiczeń.

 

9. Cierpliwość i konsekwencja w realizowaniu ćwiczeń logopedycznych w

domu jest gwarancją sukcesu.

 

10. Chwalmy dziecko nawet za najmniejsze postępy – nic tak nie zmotywuje

do dalszej pracy jak pochwały ze strony bliskich i ważnych dla niego

osób.

 

11. Stosujmy nagrody. Dziecko musi wiedzieć, że robi postępy. Jeśli

ćwiczyło należy nagrodzić jego ciężką pracę.

 

 

LOGOPEDIA W KUCHNI

 

https://www.logotorpeda.com/strefa-rodzica/logopedia-w-kuchni-cwiczenia-oddechowe-i-sluchowe-pomysly-na-dlugi-pobyt-w-domu-z-dzieckiem/

 

https://www.logotorpeda.com/strefa-rodzica/logopedia-w-kuchni-czesc-druga-cwiczenia-aparatu-artykulacyjnego-i-kategoryzacja-pomysly-na-dlugi-pobyt-w-domu-z-dzieckiem/

 

https://www.logotorpeda.com/strefa-rodzica/logopedia-w-kuchni-zabawy-sensoryczne-przepisy/

 

https://www.logotorpeda.com/strefa-rodzica/logopedia-w-kuchni-zabawy-sensoryczne-przepisy-czesc-druga/