Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zajęcia z logopedą

Kącik logopedyczny

Szanowni Państwo!

 

       

         Wady wymowy powodują szereg problemów w komunikacji, co ma negatywne znaczenie dla funkcjonowania dziecka w społeczeństwie. Terapia logopedyczna ma więc niwelować wszelkie nieprawidłowości językowe, a tym samym pomóc dziecku w integracji z rówieśnikami. W większości sytuacji same ćwiczenia z logopedą to za mało, aby pobudzić u dziecka prawidłowy rozwój mowy. Konieczne jest regularne kontynuowanie ćwiczeń logopedycznych również w domu. Wówczas następuje utrwalanie i rozwój umiejętności, które dziecko nabyło podczas pracy z logopedą. Dziecko uczy się mowy przede wszystkim w naturalnych sytuacjach, podczas wykonywania codziennych czynności, obserwacji otoczenia i nawiązywania kontaktu z innymi osobami. Podstawą sukcesu jest zatem postawa rodzica wobec terapii dziecka, rozumienie jej celu, kontakt z terapeutą, a także kontynuacja ćwiczeń w domu. 
 

Oto kilka wskazówek i zasad dotyczących ćwiczeń wykonywanych w domu.

1. Podstawowym krokiem ćwiczeń w domu jest dbanie o atmosferę, w jakiej

one się odbywają.

 

2. Ćwiczenia powinny zawsze wychodzić z zalecenia logopedy.

 

3. Ćwiczenia powinny być dobrą zabawą. Należy je wpleść w zwykłe

czynności dnia codziennego. Okazji do logopedycznej zabawy jest wiele.

Ćwiczyć można podczas kąpieli, w trakcie posiłku, na spacerze, w czasie

zabawy.

 

4. Zadbajmy o regularność ćwiczeń.

 

5. Nie zmuszajmy i poprawiajmy dziecka aby go nie zniechęcić.

Dzieci uczą się poprzez naśladownictwo tego, co słyszą i widzą, więc w

zupełności wystarczy, kiedy podczas powtarzania Rodzice będą mówili

poprawnie. Nie potrzeba dodatkowych komunikatów

typu: „tak się nie mówi”, „powiedziałeś źle”, „nie mów safa, tylko

szafa” itp. Przez jakiś czas dziecku nie będzie się udawało mówić dobrze i

często sam ten fakt jest bardzo frustrujący. Nie warto więc

pogłębiać tej frustracji nic nie wnoszącymi uwagami.

 

6. Zadbajmy również o stałą porę wykonywania ćwiczeń. Dziecko łatwiej

zaakceptuje konieczność wykonywania ćwiczeń logopedycznych, jeśli

staną się one częścią codziennego rytuału.

 

7. Podczas ćwiczeń angażujmy wiele zmysłów. Im więcej zmysłów dziecka

zaangażujemy w rozwój i kształtowanie prawidłowej mowy i

komunikacji, tym skuteczniejsze będą nasze zabiegi i działania w tej

sferze.

 

8. Wykorzystywana może być każda naturalna sytuacja, aby „przemycić”

kilka słówek do utrwalenia lub ćwiczeń.

 

9. Cierpliwość i konsekwencja w realizowaniu ćwiczeń logopedycznych w

domu jest gwarancją sukcesu.

 

10. Chwalmy dziecko nawet za najmniejsze postępy – nic tak nie zmotywuje

do dalszej pracy jak pochwały ze strony bliskich i ważnych dla niego

osób.

 

11. Stosujmy nagrody. Dziecko musi wiedzieć, że robi postępy. Jeśli

ćwiczyło należy nagrodzić jego ciężką pracę.

 

 

LOGOPEDIA W KUCHNI

 

https://www.logotorpeda.com/strefa-rodzica/logopedia-w-kuchni-cwiczenia-oddechowe-i-sluchowe-pomysly-na-dlugi-pobyt-w-domu-z-dzieckiem/

 

https://www.logotorpeda.com/strefa-rodzica/logopedia-w-kuchni-czesc-druga-cwiczenia-aparatu-artykulacyjnego-i-kategoryzacja-pomysly-na-dlugi-pobyt-w-domu-z-dzieckiem/

 

https://www.logotorpeda.com/strefa-rodzica/logopedia-w-kuchni-zabawy-sensoryczne-przepisy/

 

https://www.logotorpeda.com/strefa-rodzica/logopedia-w-kuchni-zabawy-sensoryczne-przepisy-czesc-druga/