Tygryski
Grupa VI dzieci 6- letnie pracuje w godz. 6.30 -16.00
Nauczycielki - Katarzyna Stokwiszewska, Agnieszka Pierzgalska-Zdończyk
Pomoc nauczyciela - Iwona Olejniczak
Woźna oddziałowa - Beata Karasiewicz
Tematyka globalna na wrzesień:
- Czas na nowe przygody.
- Nasze otoczenie
- Mamy soje pasje.
- Kolorowa jesień.
Konsultacje: Pierwszy wtorek miesiąca w godzinach 16.00-17.00
PIOSENKA:
W PRZEDSZKOLU
Tutaj są zabawki i jest dużo dzieci.
Jest dobra zabawa – taka na 102.
Tutaj się bawimy no i się uczymy
Poznajemy jaki jest nasz piękny świat.
W przedszkolu– fajnie jest
W przedszkolu super jest
W przedszkolu– fajnie jest
W przedszkolu super jest
Nawet kiedy pada deszcz lub wiatr zimny dmucha.
Idźmy do przedszkola bo tam fajnie jest.
Razem z nasza ciocią będziemy się uczyć.
a i na zabawę przyjdzie później czas.
W przedszkolu– fajnie jest….
To jest kolorowo i tak wyjątkowo.
Czytać, pisać, liczyć uczy ciocia nas .
Są pyszne obiadki, jak trzeba dokładki.
Fajne jest przedszkole każdy o tym wie.
W przedszkolu– fajnie jest….
WIERSZYK:
Namaluję panią Jesień,
jak w koszyczku dary niesie.
Złote liście nam rozdaje
i jesienny tańczy taniec.
Skacze w lesie z wiewiórkami,
biega boso z sarenkami.
Złotym słońcem nas ogrzewa
i z ptakami w lesie śpiewa
„Pobawmy się razem” – nasze propozycje spędzenia czasu z dzieckiem:
1. „Rozmawiajmy!” – rozmawiaj z dzieckiem o emocjach pojawiających się w różnych sytuacjach, także tych związanych z pobytem w przedszkolu.
2. „Ruch to zdrowie!” – może wspólna przejażdżka rowerowa, zabawy na placu zabaw, mini wyścigi po parku? Możliwości jest mnóstwo, a dziecko potrzebuje dużo ruchu. Aktywność fizyczna działa terapeutycznie i pozwala rozładować nagromadzone w ciągu dnia emocje.
3. „Moje emocje” – rozłóż folię ochronną i zachęć do nabierania kolorowych tuszy z pojemniczka za pomocą zakraplacza. Niech dziecko dobiera kolory zgodnie ze swoim samopoczuciem. Następnie należy spuszczać krople tuszu na ręcznik, jedna kropla obok drugiej. Zostaną łatwo wchłonięte przez papier, rozchodząc się po włóknach, zlewając i tworząc nowe barwne plamy. Porozmawiajcie o efektach. Zapytaj dziecko, jak się czuje. Po wyschnięciu pracę można przykleić do tekturki i udekorować nią dom.
Zachęcamy do zapoznania się z ciekawym artykułem na temat dziecięcej agresji i sposobów radzenia sobie z nią.Poniżej link : Jak radzić sobie z agresją u dzieci....