Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Projekty,akcje

   W roku szkolnym 2022/2023 przedszkole przystąpiło do następujących projektów:

 

 


Główne założenia i cele :
 kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci i młodzieży, uwrażliwienie na piękno, folklor i tradycję Polski
 kształtowanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej,
 dostrzeganie piękna i wartości dorobku polskiej nauki i kultury,
 poznanie historii, tradycji, architektury, przyrody swojego regionu, dostrzeganie piękna ojczystego miejsca,
 uwrażliwienie na piękno języka polskiego, zachęcanie do posługiwania się poprawną polszczyzną,
 przybliżenie sylwetki wybranych bohaterów narodowych,
 budzenie poczucia więzi z najbliższym otoczeniem, okazywanie szacunku członkom rodziny i osobom z bliskiego otoczenia, rozwijanie
poczucia empatii wobec innych ludzi, poszanowania dla ludzkich wyborów, kształtowanie umiejętności dostrzegania potrzeb innych,
zachęcanie do niesienia pomocy,
 kształtowanie u dzieci świadomości posiadania własnych praw - znajomości swojej wartości jako człowieka.

 

 

Projekt jest elastyczny, otwarty, realizowany przez nauczycieli, którzy są kreatywni, twórczy, potrafią dostosowywać treści do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka, nie boją się wprowadzać do zajęć własne pomysły. Wspólne czytanie bajek z dorosłymi wywiera duży wpływ na rozwój młodego człowieka.

Bajki pomagają dziecku poznawać i nazywać własne emocje oraz podpowiadać sposoby radzenia sobie z nimi. Poprzez utożsamienie się z bohaterem, dzieci są
w stanie przepracować różne, trudne dla siebie sytuacje, poradzić sobie z przykrymi emocjami. Nabywają nowych umiejętności społecznych i emocjonalnych, łatwiej im identyfikować swoje przeżycia. Czytanie uczy odróżniania dobra od zła, dostarcza pozytywnych wzorców, wpływa na rozwój uczuć i zachęca do refleksji nad konsekwencjami własnych słów i czynów.

Odpowiednio dobrana literatura dziecięca wzbogaca wiedzę, rozwija intelekt, jest źródłem rozrywki i zabawy. Bajki i baśnie od zawsze były sposobem na przekazywanie dzieciom wiedzy i zasad moralnych. Będziemy także w realizacji projektu wykorzystywać Dobranocki z dawnych lat m.in.; Gucio i cezar, Koziołek Matołek, Smerfy, Troskliwe Misie, Pszczółka Maj, Muminki, Kaczor Donald

Głównym celem Projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku szkolnym wobec osób z niepełnosprawnością i osób starszych.

Zrealizujemy osiem modułów, którym przewodzić będą następujące tematy:

PAŹDZIERNIK 2022 „Kultura i szacunek tworzą mój dobry wizerunek"”
LISTOPAD 2022 „Kraina przyjaźni”
GRUDZIEŃ 2022 „Można różnić się pozytywnie”
STYCZEŃ 2023 „Jesteśmy Razem, pomagamy sobie Wzajemnie" - Różne rodzaje niepełnosprawności
LUTY 2023 „Tradycyjnie czyli jak?”
MARZEC 2023 „Czy życzliwość bywa trudna?”
KWIECIEŃ 2023 „Piękni i ochrona przyrody"”
MAJ 2023 „Rodzina i patriotyzm”