KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Wiejskie podwórko

  1. W tym tygodniu propozycje aktywności dla dzieci będą dotyczyły "zwierząt z wiejskiego podwórka". Oto one:
  2. Ćwiczenia logopedyczne: jakie odgłosy wydają zwierzęta – naśladowanie odgłosów zwierząt: ko, ko muuuu,  chrum,  kukuryku,  wrrr… itp
  3. Ćwicz razem z dzieckiem – jak skacze królik, jak biega kura, jak pręży się kot, jak biega pies….. itp.
  4. Praca plastyczna – stemplowanie palcem kurczaczków.
  5. Wspólnie z dzieckiem przyjrzyjcie się jajkom. Porównajcie numery na jajach. Zachęcam do wyjaśnienia numerów: 3 – chów klatkowy, 2 – chów ściółkowy, 1 – wolny wybieg, 0 – chów ekologiczny
  6. Przeliczanie jaj w wytłoczkach, porównajcie ich liczbę (6, 10, 12 jaj).
  7. Zachęcam do przeprowadzenia zabawy badawczej: z czego składa się jajko. Można je rozbić, zobaczyć, dotknąć, określić kolor, fakturę
  8. Eksperyment z jajem: zostawcie jajo na noc w pojemniku z octem. Co dzieje się ze skorupką, czy budowa jaja w środku także się zmieniła?
  9. Przypomnienie bajki „Trzy świnki”. Rozmowa z dziećmi nt. jakie były, gdzie mieszkały, jakie miały przygody. Określenie, czym świnki bajkowe różnią się od prawdziwych?
  10. Praca plastyczna „brudna świnka”. Przygotujcie kontur świnki by dzieci mogły go wyciąć. Ozdabianie świnki palcami przy użyciu kremu czekoladowego i płatków owsianych.
  11. Blok zajęć o emocjach – zapytajcie dzieci co to znaczy „być wdzięcznym”. Czy to miłe uczucie,  za co możemy być wdzięczni zwierzętom np.: kurom (za jaja), krowie (za mleko), psu (że pilnuje domu), owcy (za wełnę)itp.
  12. Zabawa ruchowa „Ogonki” rodzic wkłada sobie ogonek (szarfę, sznurek) z tyłu za pasek i ucieka. Dziecko goni rodzica i próbuje zabrać ogon. Kiedy się to uda następuje zmiana. Teraz rodzic goni dziecko.
  13. Zabawa „segregowanie ogonków” . Wrzucamy do słoika pocięte paski kolorowej bibuły. Dzieci za pomocą pęsety wyjmują poszczególne paski ze słoika i segregują wg koloru, wielkości…
  14. Rodzic opisuje zwierzę i dziecko zgaduje o jakie zwierzę chodzi np: to zwierzę jest duże, ma rogi, pasie się na łące i daje mleko
  15. Rysowanie szlaczków literopodobnych (załącznik)
  16. Zaganianie owieczek do stada. Dzieci budują ogrodzenie z klocków. Do środka ogrodzenia wkładają kulki z waty. Część kulek jest poza ogrodzeniem. Wkładanie „zaginionych” owieczek do zagrody za pomocą pęsety (ew. rączką)
  17. Wykładanie owieczek z zagrody – zabawa z kostką. Zagroda jest pusta. Dziecko rzuca kostką i pokazuje ile oczek wypadło. Umieszczanie w zagrodzie odpowiedniej liczby owieczek. Kulki wkładamy do zagrody przy użyciu klamerki do bielizny.
  18. Spacer po najbliższej okolicy. Rozpoznawanie, zliczanie i nazywanie zwierząt widzianych podczas spaceru. Pamiętajcie o odpowiedniej odległości od innych przechodniów!!!!
  19. Zachęcamy do pracy z książką. Wykonujemy zagadnienia zawiązane z tematem: „Zwierzęta na wiejskim podwórku”
  20. Zachęcamy do klasycznych zabaw z dziećmi typu: Puzzle, Memory, Chińczyk, 5 sekund itp
  21. Zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej youtube.com -  Idzie Wiosna. Piosenki dla dzieci.
  22. Można posłuchać tam przyjemnych piosenek skierowanych do przedszkolaków