KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Propozycja aktywności rodziców z dziećmi od 23.03. do 27.03

1. W gospodarstwie – przeczytaj wiersz T.M. Massalskiej i poproś dziecko aby wymieniło zwierzęta występujące w nim.

2. Dziwne rozmowy-piosenka

Piosenka dostępna pod tym linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

3 Pobaw się z dzieckiem na sportowo.

https://www.facebook.com/KidsAndSport/videos/497478777585260/

 4. Przeczytaj dziecku zagadki i poproś o rozwiązanie ich oraz naśladowanie odgadniętego

zwierzątka.

 5. Porozmawiaj z dzieckiem na temat zwierząt i ich domów na podstawie ilustracji wiejskiego podwórka (kurnik, stajnia, buda).
6.Spróbuj zrobić zwierzęta z talerzyków jednorazowych.

http://livingonalatte.blogspot.com/2012/07/paper-plate-farm-animals.html?spref=fb

 7. Pobaw się z dzieckiem ćwicząc jego narząd mowy.

krowa na pastwisku – ruchy okrężne żuchwą; świnia – układanie warg w kształt ryjka, jak przy wymawianiu głoski u; pies – szczerzenie zębów, ziajanie; kotek pije mleko – wysuwanie języka nad dłońmi

w kształcie miseczki, oblizywanie warg ruchem okrężnym; koń – kląskanie.
 8Zabawa w rymy – przeczytaj dziecku wiersz M. Strzałkowskiej i poproś dziecko aby naśladowało głosy zwierząt z wiejskiego podwórka – w momentach, w których przerwiesz czytanie.

9.„Rodzina zwierząt” – wykorzystaj kartę pracy i powiedz dziecku jak nazywają się dorosłe zwierzęta i ich dzieci.
10.Stary Donald farmę miał – zachęć dziecko do śpiewania znanej piosenki i naśladowania ruchem zwierząt.

 11. Jeśli masz w domu figurki zwierząt wiejskich to zbuduj z dzieckiem zagrodę wiejską.Sukces zabawy gwarantowany.

https://kreatywnadzungla.pl/2019/04/zwierzeta-na-wsi-zabawa-sensoryczna.html

 12. Zabawy matematyczne

1)Co gdzie jest?
Rysując, używaj pojęć: „obok”, „nad”, „pod”, „w środku”. Określanie
położenia rzeczy względem siebie to ćwiczenie wyobraźni przestrzennej. Narysuj koło i poproś, by dziecko narysowało w jego środku mniejsze. Potem drzewo – niech umieści nad nim słońce i obok psa.
Uwaga! Nie liczy się jakość rysunków (piesek na pewno nie będzie podobny do prawdziwego!), ale to, czy dziecko umie
odpowiednio umieścić obiekt.
2)Wzorki
Ułóż prosty wzór, np.z obrazków czy klocków, krowa,koń,krowa,koń,krowa itd. Pokaż go dziecku, powtarzając głośno nazwy, by uświadomiło sobie
powtarzalność wzoru. Poproś, by spróbowało go kontynuować.
3)Jaki kształt?
Pokaż, że piórko może przypominać drzewo, a listek np. chmurkę. Zachęć swoje dziecko, by samodzielnie
poszukało podobieństw.
4)Łączymy w pary
Poproś: „Znajdź dwa takie same patyczki”, „Daj mi dwa duże kamienie”, „Wybierz dwa żółte kwiatki”.
Uwaga! Obie te zabawy uczą trudnej sztuki
porównywania, znajdowania różnic i wspólnych cech. To są umiejętności, które zaczynają się kształtować właśnie w tym wieku. Pomagają poznawać świat i zapamiętywać to, co dziecko widzi.
13. Zaproś dziecko do obserwowania tego jak powstanie krowa z origami wykonana przez dorosłego i powiedz dziecku aby ją pokolorowało. http://zrobtosam.zabawkowicz.pl/article/1880,krowa-origami.html

14.Pokaż dziecku rysowany wierszyk o śwince i poproś aby próbowało też narysować.

https://www.youtube.com/watch?v=p7n-6jFiIAc

15. Obejrzyj z dzieckiem eksperyment „Kolorowe mleko” i pobaw się z nim.
https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g
16. Propozycja prac plastycznych o tematyce wiosennej z różnych materiałów, które posiadacie Państwo w domach.
https://oliloli-newlife.com/2017/03/33-wielkanocne-dekoracje-do-zrobienia-z.html?fbclid=IwAR2Fel3OgmQIaP9noZ0dFFLzeMzOPmUsEstx9Przcq-d9I_UcBa771n-QLE