KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

propozycja aktywności rodziców z dziećmi od 23.03-27.03.2020

1.Przeczytaj dziecku wiersz T.M. Massalskiej i poproś aby dziecko wymieniło zwierzęta występujące w nim.
 2.Wysłuchaj z dzieckiem piosnkę pt. „Dziwne rozmowy” sł. Anna Alexandrowicz, muz. Włodzimierz Zaliński i poproś dziecko by spróbowało naśladować wydawane przez zwierzęta dźwięki w piosence.
Piosenka dostępna pod tym linkiem:https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

3.„Układanie – krowa” – przygotuj dla dziecka obrazek krowy (w załączniku) na obrazku narysuj kreski tak aby powstały kwadraty. Daj dziecku nożyczki. Dziecko po linii przecina obrazek a następnie łączy ze sobą cztery elementy, aby powstał obrazek. Następnie połączone elementy nakleja na kartkę, jeśli dziecko ma silę i ochotę może obrazek pomalować. Obrazek krowy dostępny w linkach:https://www.google.pl/search?q=kolorowanka+krowa&sxsrf=ALeKk02M3Ix8rJMZ65C_FAr6PSpVxywdJw:1584950363704&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiR5qibkLDoAhVEEncKHWvqBacQ_AUoAXoECAwQAw&biw=1536&bih=751#imgrc=FMAgTBc_KpwILM&imgdii=0kdM5_3jKFVKFM
https://www.google.pl/search?q=kolorowanka+krowa&sxsrf=ALeKk02M3Ix8rJMZ65C_FAr6PSpVxywdJw:1584950363704&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiR5qibkLDoAhVEEncKHWvqBacQ_AUoAXoECAwQAw&biw=1536&bih=751#imgrc=HvxEMjB_LTpGiM&imgdii=4r73TCzhHI4knM
4.Pobaw się z dzieckiem na sportowo. Link do zabaw: https://www.facebook.com/KidsAndSport/videos/497478777585260/
5.Przeczytaj dziecku zagadki i poproś o rozwiązanie ich  oraz naśladowanie odgadniętego zwierzątka.
6. Pobaw się z dzieckiem ćwicząc jego  narząd mowy – zabawa „Głosy zwierząt”Dziecko naśladuje : krowa na pastwisku – ruchy okrężne żuchwą; świnia – układanie warg w kształt ryjka, jak przy wymawianiu głoski u; pies – szczerzenie zębów, ziajanie; kotek pije mleko – wysuwanie języka nad dłońmi w kształcie miseczki, oblizywanie warg ruchem okrężnym; koń – kląskanie.
7.Porozmawiaj z dzieckiem na temat zwierząt i ich domów na podstawie ilustracji wiejskiego podwórka (kurnik, stajnia, buda). 
8.Pobaw się z dzieckiem 
Zabawa „Słomkowy odkurzacz”Potrzebne materiały:Słomki, lekkie przedmioty (np. piórka, kawałki papieru, koraliki średnicy większej niż słomka, kartoniki itp.) pojemnik
Opis działania:Na stoliku rozrzucamy różne lekkie przedmioty. Zadaniem dziecka będzie ich przeniesienie (posprzątanie) za pomocą słomki do pojemnika (wciąganie powietrza przez słomkę powoduje przyssanie się lekkich elementów do słomki).
9.Przeczytaj dziecku wiersz pt. „Awantura” M. Strzałkowskiej i poproś dziecko aby naśladowało głosy zwierząt z wiejskiego podwórka – w momentach, w których przerwiesz czytanie.
„Awantura” Małgorzata Strzałkowska
10. „Co to za zwierzę?”  odkrywanie elementów zakrytych obrazków i odgadywanie ich nazw. Rozkładamy dziecku na dywanie obrazki zwierząt częściowo zakrytych kartką tj. : krowy, kaczki, konia, kury, koguta, psa i kota. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie jakie to zwierzę po odkryciu fragmentu obrazka np.: głowa, brzuch, nogi lub rogi. Dziecko odgaduje i naśladuje głos tego zwierzęcia. 
11. Przeczytaj dziecku wierszyk pt. „Krowa i mucha” P. Siewiery – Kozłowskiej i połącz go z zabawą naśladowczą.  
„Krowa i mucha” P. Siewiera – Kozłowska
12.Spróbuj z dzieckiem zrobić zwierzęta z talerzyków jednorazowych.W linku znajdziesz różne propozycje: http://livingonalatte.blogspot.com/2012/07/paper-plate-farm-animals.html?spref=fb –
13. „Głosy zwierząt” zagadki słuchowe. Dziecko słucha nagranych głosów zwierząt i próbuje zgadną jakie to zwierzę – link z odgłosami w załączeniu: https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0
14. Przeczytaj dziecku wierszyk pt.: „Chodzi kurka „ I. Salach i porozmawiaj z dzieckiem na jego temat. 
„ Chodzi kurka” I. Salach
„Rodzina zwierząt” wykorzystaj kartę pracy i przedstaw dziecku – rodziny zwierząt – zapoznaj go z nazwami dzieci zwierząt wiejskich tj.:krowa – cielak; świnia – prosiak; kura – kurczak; koń – cielak.
15. Pobaw się z dzieckiem Zabawa „Kopciuszek” – mała segregacja Potrzebne materiały: 3 rodzaje ziaren różnej wielkości (np. fasola, groch i ryż), 4 pojemniki: jeden większy i trzy mniejsze. Opis działania:Zadaniem dzieci jest rozdzielenie ziaren do 3 różnych pojemników.
Nie zapomnij o ruchu – Ruch to zdrowie !„Koniki i przeszkody” .Rozłóż dziecku na podłodze w różnych miejscach przeszkody np. skakankę, pasek, sznurówkę itp. Włącz dziecku rytmiczną i skoczną piosenkę, a dziecko – konik biegnie po pokoju, wysoko unosząc kolana. Gdy napotkają na drodze przeszkodę, przeskakują przez nią wydając głos: iha, iha haa, i biegną dalej. 
16.Jeśli masz w domu figurki zwierząt wiejskich to zbuduj z dzieckiem zagrodę wiejską.Sukces zabawy gwarantowany.https://kreatywnadzungla.pl/2019/04/zwierzeta-na-wsi-zabawa-sensoryczna.html
17.Pośpiewaj z dzieckiem znaną piosenkę „Stary Donald farmę miał” i spróbujcie razemnaśladować zwierzęta. 
Stary Donald farmę miał - sł. i muz. Tradycyjne - https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA
18.Zabawy matematyczne
⦁ Co gdzie jest?używaj pojęć: „obok”, „nad”, „pod”, „w środku”. Określanie położenia rzeczy względem siebie to ćwiczenie wyobraźni przestrzennej. „Zabawa z misiem”– połóż misia przed sobą,– połóż misia za sobą,– połóż misia obok siebie,– podnieś misia do góry,– połóż misia na dole na podłodze.
⦁ „Miś mały i miś duży” – segreguj misie ze względu na wielkość: małe-duże, duże – małe i policz misie razem z dzieckiem.⦁ WzorkiUłóż prosty wzór, np. z obrazków czy klocków, krowa, koń, krowa, koń, krowa itd. Pokaż go dziecku, powtarzając głośno nazwy, by uświadomiło sobie powtarzalność wzoru. Poproś, by spróbowało go kontynuować.⦁ Łączymy w paryPoproś aby dziecko: „Znajdź dwa takie same patyczki”, „Daj mi dwa duże kamienie”, „Wybierzdwa żółte kwiatki”.Zabawa uczy trudnej sztuki porównywania, znajdowania różnic i wspólnych cech. To są umiejętności, które zaczynają się kształtować właśnie w tym wieku. Pomagają poznawać świat i zapamiętywać to, co dziecko widzi.
19.Propozycje do pracy w domu z dzieckiem – karty pracy - znajdziecie na stronie https://www.facebook.com/fabrykasmyka/photos/pcb.164974744920902/164973721587671/⦁ Zachęcamy do wspólnych zabaw: gier planszowych, układanek  np. puzzle, memory itp. oraz wspólnego rysowania :„Jakie to zwierzę?”- dorysowywanie kredkami brakujących części zwierząt. Przygotowujemy na kartce naklejony lub narysowany fragment dowolnego zwierzęcia, np. głowa kury, nogi kaczki, grzbiet konia, ogon świni…, mają za zadanie dorysować wszystkie brakujące części ciała danego zwierzęcia.